vrijdag 19 november 2010

Beste Tweede Kamer

Beste Tweede Kamer,


Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen door te zeggen dat "beste" hierin enkel een fatsoensnorm is, ik vind namelijk niet dat jullie het zo geweldig doen, maar ik zou het jullie ook voor geen goud of voor geen enkel bedrag na willen doen. Je IQ lijkt er door te dalen, en volgens Geert Wilders is kunst alleen maar voor de Elite, en voor je het weet kan ik daar nooit meer bij horen. Wacht eens? Ik hoor daar al niet bij! Nee, ik heb een uitkering van een paar honderd euro in de maand en da's geen vetpot. De enige vette pot die ik heb, ben ik zelf. Mijn hobby/werk is theater maken en theater kijken, hoezee voor het Posttheater, en binnenkort zal ik ook minder naar het theater kunnen, tenzij ik mensen vraag me op de gastenlijst te zetten, maar aangezien ik zelfstandig wil leven (en dat gaat al moeilijk..) zit ik niet te wachten op een gastenlijst plek, omdat het me zo geld bespaard. Ik wil alleen op een gastenlijst omdat ze me leuk genoeg vinden, of omdat het gewoon zo hoort als "collega's onder elkaar." De btw gaat 13% procent omhoog, en ik zal nota bene ook nog als het aan mannetje Rutte ligt, in de bijstand komen ook. Zo zou ik beter aan het werk komen! Haha, da's toch grappig? Ik bedoel ik functioneer best in de maatschappij, maar volgens een aantal maatstaven ben ik AFGEKEURD! Hahaha, Rutte is een komiek! Harry Potter Balkenende had de looks van een mega pukkel -nerd en het Christelijke verstand van een komkommer, en Rutte denkt dat ie grappig is, maar ondertussen gewoon zichzelf in het ootje neemt. Ik kan niet werken, ik hou dat niet vol zoals ik al eerder schreef. Wie wil er nou iemand die maar maximaal 3 uur op een dag kan werken, Borderline heeft, stemmen hoort, en lichamelijk gehandicapt is waardoor ze zelfs op de dag zelf nog zal moeten beslissen of ze fit en sterk genoeg is om te werken? Want geloof me, stemmen horen in je hoofd de hele dag dat is tot daaraan toe, maar dat het er 27 zijn, waarvan de helft een keiharde dominante stem heeft, waardoor ik me moeilijk kan concentreren dat kan natuurlijk niet. Er is geen enkele werkgever die daar begrip voor heeft hoor! Ik ben ze in iedergeval nog niet tegengekomen.


Nu wil ik niet zielig gaan doen, want dat ben ik niet, maar laten we even opsommen wat voor een kabinet hebben, en een rariteitenkabinet heeft met recht ook in deze context bestaansrecht. Rutte is in mijn ogen nog steeds een mama's kindje, omdat hij nog geen enkele andere vrouw dan de vrouwen de familia heeft. Job Cohen is burgemeester van Amsterdam geweest, en had in het begin ook zijn aardige spreekstuntel momenten. Over de PVV hoef ik eigenlijk niet te beginnen, stelletje cabaretiers. In principe zouden we kunnen bezuinigen omdat we de komieken zelf al hebben, maar doe maar niet, want dat is geen kunst, dat is plaatsvervangende schaamte. Omdat ik het zelf niet meer kan bijhouden wat er in de PVV gaande is, heb ik even het lijstje van de Volkskrant gekopieerd:

Van de huidige 24 Kamerleden van de PVV zijn er inmiddels zeven in opspraak geraakt. Ook stapten er drie kandidaat-Kamerleden nog voor de verkiezingen op. Dat brengt het totaal op tien.  Een overzicht.

Dion Graus
In 2006 kwam Dion Graus in opspraak omdat zijn vriendin aangifte tegen hem had gedaan wegens mishandeling. Het Kamerlid zou hebben geprobeerd de keel van zijn destijd hoogzwangere echtgenote dicht te knijpen en haar in de buik hebben 'geduwd'. De beschuldigingen konden strafrechtelijk niet worden bewezen.

Hero Brinkman

Het Kamerlid Hero Brinkman deed tweemaal van zich spreken. Eerst door een ruzie met een barman in sociëteit Nieuwspoort, waarop Brinkman bekende een drankprobleem te hebben. Daarna door mot met zijn aannemer in Middenbeemster, waarbij over en weer aangifte werd gedaan.

Jhim van Bemmel
In juli 2010 werd PVV-Kamerlid Jhim van Bemmel beschuldigd van faillissementsfraude. Voor zijn muziekwinkel New Tech Partner in 2006 failliet ging, zou Van Bemmel de inboedel verkocht hebben en het geld hebben doorgesluisd naar andere bedrijven die op zijn naam staan. Ook zou zijn administratie niet op orde zijn. Toen het bedrijf failliet ging was de boedel leeg en stond er nog 313 euro op de bankrekening. Crediteuren zouden nog dertigduizend euro van New Tech Partner tegoed hebben.

Het PVV-Kamerlid zelf zei dat hij de beschuldigingen kan weerleggen en dat hij hierover in overleg is met de curatoren. 

Marcial Hernandez
Dit najaar werd Marcial Hernandez opgepakt op verdenking van openlijke geweldpleging. Hij bracht een nacht in de politiecel door, nadat hij in een café in Den Haag een kopstoot zou hebben uitgedeeld. Tegen hem is aangifte gedaan. Het Openbaar Ministerie heeft nog niet besloten of hij wordt vervolgd. 

Eric Lucassen
De volgens GroenLinks leider Femke Halsema 'bullebak' Eric Lucassen is na een voor hem turbulente week nog steeds lid van de Tweede Kamer namens de PVV. Hij wordt beschuldigd van wangedrag tegenover zijn buren en is veroordeeldwegens ontucht met ondergeschikten in zijn functie als onderofficier van het leger.

James Sharpe
Het telecommunicatiebedrijf in Hongarije waarvan PVV-Tweede-Kamerlid James Sharpe directeur was, is twee keer veroordeeld voor het oplichten van klanten en oneerlijke zakenpraktijken. Het bedrijf lichtte klanten op met seksueel getinte sms'jes. In 2008 kreeg het daarom een boete van zo'n 250 duizend euro en afgelopen februari een boete van circa 172 duizend euro.

Sharpe was in zijn tijd als topatleet betrokken bij een vechtpartij. Hij heeft tienkamper Robert de Wit in het gezicht geslagen met een spike. Ook zou hij hem en een starter hebben bedreigd, waarvoor hij een half jaar geschorst zou zijn.

Richard de Mos

Een diploma hebben om schoolhoofd te mogen zijn, is iets anders dan directeur zijn van een basisschool. Op de website van de PVV stond ook vanochtend nog in het overzicht van kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni bij de foto van De Mos (nummer 10): 'Voormalig onderwijzer en schoolhoofd in de moeilijkste wijken van Den Haag'.

Dat is niet waar, zo erkent ook De Mos. 'Maar als ik het ambieer, zou ik het kunnen zijn. Ik heb een tweejarige opleiding gedaan tot schoolleider in het primair onderwijs.'

Al eerder van de lijst
Al voor de verkiezingen van 9 juni verloor Wilders een aantal door hem geselecteerde personen. Kort na de presentatie van de kandidatenlijst op 12 april trok de nummer 9 van de lijst, Mellony van Hemert, zich terug. Zij was door de PVV gepresenteerd als 'psycholoog/gezinstherapeut, gepromoveerd op het onderwerp kindermishandeling', maar daar bleek niets van waar te zijn.
 
Vlak daarna haakte de nummer 5 af, de ondernemer Gidi Markuszower. Hij bleek in 2008 te zijn aangehouden met een vuurwapen op zak, ook zou hij betrokken zijn geweest bij spionage-praktijken.  Eind april vertrok de student-ondernemer Arjan Brogt, die op een onverkiesbare plaats stond. 'De media-aandacht door een stel gefrustreerd linkse activisten doet mij en de PVV geen goed', zei Brogt indertijd. Hij had ook een veroordeling aan de broek: tot het terugbetalen van zijn vergoeding als studentenraadslid bij de economische faculteit, waar hij nooit kwam opdagen.


---


Daar ben je dan mooi klaar mee! Geert Wilders noemt kunst voor elite mensen, en ik krijg daar een misselijk gevoel van. Het doet me denken aan Hitler die kunst alleen kunst vond als hij het begreep, en anders word het ontaarde kunst genoemd. Geert Wilders doet dat ook, maar dan anders. Rutte wil "ons" gehandicapten in de bijstand hebben, om ons aan het werk te krijgen, maar het enige dat hij zal doen is "ons" afhankelijker maken van anderen, en mij zal hij het gevoel geven dat ik er zelf voor gekozen heb om in een rolstoel te zitten, maar ik kan er niks aan doen. Armoede levert inderdaad niks op, zoals de SP zegt. Hij zal mij als echt de BTW omhoog gaat, achter de garaniums zetten, en dan mag ik volgens mij ook nog blij zijn dat ik die krengen kan betalen. 


Theater geeft vele van ons afleiding en brood op de plank, en dat mag niet veranderen. Daarbij als je het alleen voor elite mensen laat zijn, krijg je volgens mij ook weer een soort van apartheid. Dat hoort niet, dat is afgeschaft. Theater moet betaalbaar blijven voor iedereen, en de zorg moet geen luxe worden, want zorg heb je NODIG. Je kiest er niet voor.


Lekker kabinet hebben we, goed gedaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten