zondag 21 november 2010

Sentimenteel kutgedoe..

Ik kan er niet tegen, dat sentimentele gedoe dat het einde van het jaar bijna nadert, en dat iedereen dan terugkijkt op het jaar. Ik vind het kut, dus vandaar ook de titel, sentimenteel kutgedoe, alleen weet ik niet waar de spatie moet, dus heb ik het maar voor de veiligheid daar gehouden. Ik wil namelijk niet dat je denkt dat het over een vaginale kwestie gaat, want dat gaat het dus niet. Maargoed, ik kan er dus niet tegen, en dat komt omdat ik geen ster ben in dingen herleven en het feit dat ik per minuut leef en bij Gods genade blij ben dat ik die dag heb overleefd. Ik ga dan niet vrijwillig aan dingen terugdenken die wat kunnen oproepen. Nu heb ik het niet over geesten, maar over gevoel. Ik kan niks met gevoelens, en vind het dan ook maar knap kut dat het bestaat dat voelen. Een oudejaarsconference is prima, maar dan wel met veel drank en ik moet en zal lachen, want o wee als er ook maar iets van een serieus gevoel bij komt kijken. Who are you gonna call? Nobody! want er is niemand die ik kan bellen als ik ben blootgesteld aan dat sentimentele "o wat hebben we toch een goed jaar gehad" gelul. Wat weet jij er nou van? Nu heb ik wel een beter jaar gehad dan al die andere voorgaande jaren, maar dat werd dan ook wel eens een keer tijd, en ik ga daar dan niet extreem dankbaar voor zijn, een simpel "halleluja" of "Godzijdank" is wel genoeg. Je moest eens weten hoe mijn jaar eruit ziet, mevrouw van de TV met je dikke cabrio voor de deur, en je uitgewoonde kut, want de sex is waarschijnlijk ook primadeluxe geweldig. Zolang jij nog niet weet wat ik doormaak in een jaar, of het zelf niet meemaakt, hoef je mij geen gelukkig nieuwjaar te wensen, want ik weet niet eens wat geluk is. De beste wensen is voldoende. Zeker, omdat je me de dag daarna toch weer met de nek aankijkt zoals ieder ander bij elkaar doet. Gelukkig nieuwjaar wensen is net als Christelijke athiestische ruziemakende familie, Jezus te bedanken dat Hij is gekomen, om vervolgens de dagen daarna elkaar weer de huid vol te mekkeren, en als de Klu Klux Klan alles in de fik te steken wat met God te maken heeft, gewoon een fatsoensnorm. Meer is het niet. Het is niet omdat je het meent, of het wilt.  Maar met de kerst hoort het.. Ja, mijn reet. Met de Kerst hoor je te gedenken dat Jezus is geboren, en net als altijd lief voor elkaar te zijn. ALTIJD. Ga maar eens met een ander om, niet alleen met de kerst, ga maar eens iemand veel geluk wensen buiten de "verplichte" dagen om. Ga maar eens met een zwerver praten, in plaats van alleen met de kerst een extra bord neer te zetten voor hem. Niet dat die zwerver komt, maar dan hebben we het in iedergeval gedaan. My ass!


En dat gelukkig nieuwjaar? Dat moet ik nog maar eens meemaken. Tot dan geld. De beste wensen, of hou je klep. :) Ben ik nu aan het zeuren en te hard? Kan me eigenlijk niet schelen, want ik meen het des te meer.

God zegene je! Ook de atheïst.

2 opmerkingen:

  1. Vooral vooruit blijven kijken en, wanneer dat voor jou niet werkt, niet terugkijken. Ik stuur je de beste wensen. Niet alleen voor volgend jaar, maar zeker ook voor de komende maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het wel elk jaar maar sta er ook weer niet zo bij stil..ik heb niet het meest geweldige jaar gehad het afgelopen jaar , maar hou mijn kop omhoog want als ik die laat hangen dan geef ik er aan toe en dan gaat het down hill..
    Ik kijk naar de dingen die gebeurd zijn en dingen die anders kunnen , misschien wel mijn leer momentje ha ha

    BeantwoordenVerwijderen